Wij (her)ontwerpen leeromgevingen op scholen en in bedrijven waarin we eigenaarschap en zelfsturing altijd als uitgangspunt nemen. We doen hierevoor wat nodig is: coachen, trainen, procesbegeleiding en het ontwikkelen van programma's of producten. We doen dit vaak vanuit een transitietraject maar je kunt ons ook inzetten voor losse diensten zoals coaching.
In onze snackbar tref je leuke hapklare en behapbare diensten aan die je bijvoorbeeld kunt inzetten op een evenement of projectdag. 

REGENERATIEF ONTWERPEN 

Regeneratief, wat?! Ja onze natuur heeft haar eigen perpetuum mobile ;-) 

Een regeneratief systeem groeit, bloeit en herstelt zichzelf. Precies wat onderwijs zou moeten doen.
Met het ecosysteem als voorbeeld ontwerpen we de eerste stappen richting een regeneratief systeem.

Denk hierbij aan de rol van docenten, de invulling van een curriculum en ook aan super praktische zaken zoals schoolroosters en de inrichting van het gebouw. We kijken welke invloed deze hebben op de leeromgeving en zetten samen met jullie experimenten op waarin we uittesten hoe dit anders kan. En wanneer dit eenmaal goed groeit, dan groeit het door.

 

TRANSITIETRAJECT

Vaak wil je als organisatie al langer nieuwe dingen uitproberen maar lukt het niet om dit echt van de grond te krijgen. Wij helpen hierin. Samen bewegen we naar iets nieuws. We verzamelen de gezamenlijke visie en betrekken alle stakeholders hier in. We zetten studenten en medewerkers in de regie van hun eigen leren en ontwerpen zo veel mogelijk in samenspraak met hen.  

LEREN DOOR TE EXPERIMENTEREN 
Bewegen naar iets nieuws roept vragen op zonder dat je ze vaak al kunt beantwoorden. We stimuleren onze opdrachtgevers daarom altijd om snel toe te werken naar een experiment waarin we de nieuwe ideeën uittesten. Zoals bijvoorbeeld het organiseren van een projectweek. Door lekker iets concreets te doen kom je samen al doende tot de ontdekking wat onderliggende waarden en patronen zijn en wat werkt of juist niet werkt.


We maken leren altijd zo echt mogelijk. We dagen uit om echte dingen te gaan doen. We koppelen onze projecten zoveel mogelijk aan onze ambities: Bewustzijn, duurzaamheid en innovatie. Ook stimuleren wij samenwerking met bedrijven en overheden, pioniers en kunstenaars.
Daarnaast ontwerpen we graag dingen die fysiek echt bestaan. We houden van dingen die je kunt vastpakken en aanraken. Zo maak je leren praktisch en concreet. 

auberginebiet.png
 

Kabold laat zich in haar werkwijze o.a. inspireren door Design Thinking, Theory U, Verbindende communicatie (NVC) en Rgeneratieve ontwerpprincipes. Wij hebben hiermee het Regeneratief Sociaal Canvas ontwikkeld. 

baarsinktvis.png

PROCESBEGELEIDING

Als we een leeromgeving herontwerpen, begeleiden we ook altijd het proces en kijken we naar onderliggende patronen, waarden en systemen die meespelen. We nemen dit gedurende de rit waar en geven deze reflecties terug. Hier heb je als team veel aan. 

COACHING 

Een systeemverandering gaat zover als de individuen in haar systeem. Daarom bieden we ook individuele trajecten [coaching] aan. Welke rol iedereen wil en kan vervullen in het nieuwe systeem moet soms nog ontdekt worden. Hier helpen wij in. We herpositioneren medewerkers en helpen teams om elkaar beter op elkaars kwaliteiten in te zetten. 

Bekijk ons Portfolio voor voorbeelden. Bekijk ook onze Snackbar voor onze behapbare en hapklare diensten die makkelijk in te zetten zijn!

 

 

 

Ga met ons aan de slag! 
Kom langs op ons kantoor op Cab Rondom 90 te Utrecht 

Of mail Anneke via hallo@kabold.nl 

 

 

                                                         

 

 

 

 

                                           

  • Instagram
  • LinkedIn
P1001143.jpg

Volg onze verhalen op LinkedIn

& Instagram